W ramach setnej lekcji języka polskiego, która zawsze kojarzy się uczniom z nieco inną formą zajęć – bardziej luźną, jak również dlatego, by dać im możliwość „złapania oddechu” w maratonie zajęć, które nieprzerwanie potrwają jeszcze kilka tygodni, zaproponowałam zabawę z klockami lego. Pomysł zaczerpnęłam z Internetu i wykorzystałam to, iż uczniowie przebywają w domach, gdzie mają dostęp do zabawek z dzieciństwa. Ponieważ akurat omawialiśmy lektury obowiązkowe, przedmiotem pracy uczniów stały się:
– przestrzeń magiczna w „Hobbicie” J. R. R. Tolkiena oraz
– przestrzeń Afryki w lekturze „W pustyni i w puszczy”.
Zajęcia okazały się strzałem w dziesiątkę. Pozwoliły dzieciom chociaż na chwilę oderwać się od monitorów komputera i jednocześnie stworzyć piękne kompozycje, które obrazują wybrane elementy świata przedstawionego wymienionych utworów. (IMK)
Oto prace uczniów: