W korytarzu obok sekretariatu szkoły znajduje się „skrzynka zaufania”, za pośrednictwem której każdy uczeń/rodzic/opiekun może zgłaszać sformułowane pisemnie wnioski, uwagi i propozycje.
„Skrzynka zaufania” zapewnia dyskrecję w sprawach osobistych, jak również daje możliwość przedyskutowania uczniowskich problemów
i propozycji z dyrekcją i pracownikami szkoły.
Osobą odpowiedzialną za funkcjonowanie „skrzynki zaufania” jest przewodnicząca zespołu wychowawców, ocenia wagę i rodzaj informacji,
a następnie zdaje relacje dyrekcji szkoły i w porozumieniu z nią planuje dalsze działania.
Do „skrzynki zaufania” dzieci i młodzież z naszej szkoły mogą wrzucać:
- listy dotyczące wszystkiego, czego nie lubią, czego się obawiają, co ich niepokoi, co chcieliby zmienić, co ich denerwuje, o czym boją się powiedzieć wprost: o kolegach, nauczycielach,
o sobie, - swoje pomysły, propozycje i sugestie dotyczące życia szkoły
- i działalności szkolnych organizacji
- swoje podziękowania i inne ciepłe słowa dla członków społeczności szkolnej.
Dzięki
tej skrzynce uczniowie/rodzice/opiekunowie mają możliwość
podzielić się informacjami
o problemach naszej szkoły,
swojej klasy czy też swoich rówieśników, o których dorośli
często nie mają pojęcia. W ten sposób dajemy szansę udzielenia
pomocy wielu osobom, które doznają krzywdy, a które nie potrafią
lub nie wiedzą, do kogo zwrócić się po pomoc. Dzięki listom
i
sygnałom wrzucanym do skrzynki możliwe jest reagowanie przez
„dorosłych” w sytuacjach kryzysowych, w celu zapewnienia
uczniom niezbędnej pomocy i wsparcia. Funkcjonowanie skrzynki
zakłada współpracę specjalistów i nauczycieli zatrudnionych w
szkole oraz współpracę nauczycieli z uczniami i rodzicami.
Skrzynka stwarza nam wszystkim perspektywę na to, by w naszej szkole wszyscy czuli się bezpiecznie, by atmosfera w niej panująca służyła nauce
i prawidłowemu rozwojowi dzieci
i młodzieży. Ponadto inicjatywność uczniów można wykorzystać w sposób korzystny dla rozwoju każdego ucznia i szkoły.