I. Organizacja pracy w czasie czasowego zawieszenia zajęć.
Od 26 października 2020r uczniowie klas IV-VIII pracują w trybie zdalnym zgodnie z planem lekcji.
Każdego dnia uczniowie logują się na platformie G-Suite i rozpoczynają pracę.
Lekcje mogą mieć charakter online lub inny (Filmy, projekty, karty pracy) przy głównym założeniu realizacji podstawy programowej oraz równomiernego obciążenia uczniów w ciągu dnia.
Co najmniej połowa lekcji z wiodących przedmiotów odbywać się będzie online przy użyciu platformy G-Suite. O formie pracy uczniowie będą informowani przez nauczyciela na platformie.
45 minut zostanie podzielone na: czas do 30 minut na lekcję oraz 15 minut
na indywidualne e-konsultacje ucznia z nauczycielem przedmiotu.
Pomiędzy lekcjami będą przerwy zgodnie z harmonogramem.
II. Obowiązki rodzica:
Obowiązkiem rodzica jest utrzymywanie bieżącego kontaktu z wychowawcą,
w razie potrzeby z nauczycielami oraz sprawdzanie systematyczności pracy dzieci na platformie oraz bieżące odczytywanie informacji mailowych i komunikatów umieszczanych na stronie internetowej.
Jeśli z przyczyn zdrowotnych lub technicznych uczeń nie może brać udział w zajęciach rodzic jest zobowiązany zgłosić ten fakt do wychowawcy klas.
Przypominamy, że udział w zajęciach jest obowiązkowy. Zajęcia online rozpoczynają się od sprawdzenia obecności.
III. Obowiązki ucznia:
Uczniowie są zobowiązani do systematycznej, codziennej pracy podczas zajęć
na platformie G-Suite
- każdego dnia logują się na swoje konto odczytują komunikaty i wiadomości,
- punktualnie zgodnie z planem zajęć online zgłasza swoją gotowość do zajęć,
- przystępując do lekcji online przygotowany do zajęć (podręczniki, zeszyty, materiały od nauczycieli),
- terminowo wykonują i odsyłają zlecone przez nauczycieli prace.
IV. Zasady komunikowania się z nauczycielami oraz i sposoby oceniania w zdalnym nauczaniu:
Rodzice mogą się konsultować z nauczycielami i wychowawcami korzystając
z maila, komunikatorów lub telefonicznie. Prosimy o kontakt telefoniczny maksymalnie do 16.00 Uczniowie potwierdzają swoje zaangażowanie w pracę w czasie nauki zdalnej poprzez: obecność na zajęciach, aktywne uczestniczenie w lekcjach online, terminowe odsyłanie prac, stosowanie się do poleceń nauczycieli (korzystanie z wysłanych wcześniej materiałów)
W przypadku uczniów, którzy nie mają dostępu do internetu obecność potwierdza się poprzez: odbierane wiadomości, zapoznanie się z przesłanym materiałem, wykonywanie zadań w formie ustalonej przez nauczyciela, dającej podstawę
do oceny pracy.
Uczeń
- wykonuje zadania wskazane przez nauczyciela we wskazanym czasie,
- ma obowiązek uczestniczenia w formie kształcenia na odległość.
- Prace ucznia podlegają ocenie zgodnie z Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania.
W trakcie nauczania zdalnego uczeń jest oceniany:
- za aktywność online,
- za odpowiedzi ustne podczas lekcji online,
- za systematyczność, terminowość i kreatywność,
- za dodatkowe zadania.
Realizacja podstawy programowej nie będzie się koncentrowała tylko na pracy online. Wszyscy uczniowie, uczestniczący w zdalnym nauczaniu są zobowiązani do bieżącej pracy z zeszytem przedmiotowym, podręcznikiem i ćwiczeniami.
V. Zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej :
Nauczyciele realizujący zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęcia rewalidacyjne, będą utrzymywać stały kontakt z podopiecznymi oraz informować ucznia i/lub rodzica za pomocą dostępnych komunikatorów o materiałach
i możliwych formach realizacji zadań przez ucznia w domu.
VI. Świetlica funkcjonuje bez zmian. Biblioteka szkolna jest czynna zgodnie z harmonogramem pracy.
VII. Praca psychologa szkolnego pozostaje bez zmian. Uczniowie, odbywający naukę na odległość, mają prawo do korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zdalnej lub stacjonarnej.
O WSZELKICH ZMIANACH BEDZIEMY INFORMOWAĆ NA BIEŻĄCO Z WYKORZYSTANIEM PLATFORMY G-SUITE I STRONY INTERNETOWEJ